مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 10:152021-07-12اقتصادي

طرز تهیه کمپوت آلو


کمپوت آلو یکی از انواع کمپوت های تابستانی است که با آلو زرد یا می توانید با آلو قرمز آن را تهیه کنید و روش تهیه هر دو به یک صورت می باشد و فرق ندارد.

- شما می توانید از مخلوط آلو زرد و قرمز و سیاه در این کمپوت استفاده کنید و چون آلو با پوست کمپوت می شود دقت کنید حتما آلو ها را با فرچه آشپرخانه بشورید تا تمیز شود سپس بگذارید تا خشک شوند.

مرحله دوم: پخت آلو در ادامه آلوها را داخل قابلمه ریخته و به آن آب بریزید به طوری که روی آلوها را بگیرید سپس روی حرارت قرار دهید و بگذارید بجوشد از وقتی اولین جوش را خورد شکر را اضافه کنید میزان افزودن شکر کاملا دلخواه است می توانید کمتر بریزید و بسته به میزان ترشی و شیرینی آلوها شکر را تغییر دهید و حالا بگذارید برای 15 الی 20 دقیقه دیگر بجوشد ولی نباید آلو ها تغییر ظاهر دهند و له شوند.

مرحله سوم: هواگیری در ادامه قابلمه را از روی حرارت بردارید و همان طور که داغ است داخل شیشه ها بریزید و آن ها را پر کنید و درب فلزی شیشه ها را خوب بسته و به صورت ورانه روی یک پارچه نخی قرار دهید تا ساعت ها که خنک و هواگیری در آن انجام شود.

مرحله چهارم: تهیه کمپوت آلو زرد و قرمز وقتی شیشه ها خنک شدند و عمل پلمب شدن در آنها صورت گرفت کمپوت ها را با خیال راحت به مدت یکسال در یخچال نگهداری کنید البته می توانید در کابینت نیز قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز تهیه کمپوت آلو

طرز تهیه کمپوت آلو