مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 09:052021-07-12سياسي

هلیا دختر قمه به دست و عیان کردن زیرپوست شهر


موسوی چلک، رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت:در دوران کرونا فرصت تخلیه هیجانات برای نوجوانان کمتر شده است بنابراین تخلیه هیجانات به شکل دیگری در جامعه اتفاق می افتد.

- خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و اندیشه: حدود دوسال پیش بود که ناصر فکوهی، استاد انسان شناسی دانشگاه تهران در یادداشتی هشدار داده بود که جامعه ایران موقعیت بحرانی دارد و در معرض آنومیک شدن است.

از آن روز به بعد به نظر می آید هم شرایط بحرانی تر شده و هم جامعه ایران به مرز آنومیک شدن نزدیک تر.

اما جامعه آنومیک چه ویژگی دارد؟ واژه آنومی ریشه ای یونانی دارد به معنی نبود قانون و ارزش و بی هنجاری است و بالتبع جامعه آنومیک هم جامعه ای است که در آن هنجار و ارزش وجود ندارد.

آنومی به معنی عدم وابستگی شخص و جامعه است که به چندپاره شدن جامعه می انجامد و اولین بار توسط جامعه شناس فرانسوی امیل دورکیم در کتاب خودکشی مطرح شد.

با نگاهی به صفحات اخبار و حوادث روزنامه ها و خبرگزاری ها و کلیپ های داغ شبکه های اجتماعی بیشتر می توان متوجه مفهوم جامعه آنومیک شد و اینکه جامعه ایران روز به روز بیشتر به سمت آنومیک شدن در حال حرکت است.

در جامعه آنومیک چون هنجار و ارزشی وجود ندارد، خشونت فراوان می شود و به شکل های مختلفی مثل دعوا، ضرب و جرح و در نهایت خودکشی در جامعه بروز و ظهور پیدا می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلیا دختر قمه به دست و عیان کردن زیرپوست شهر

هلیا دختر قمه به دست و عیان کردن زیرپوست شهر