مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 09:052021-07-12سياسي

قاضی زاده هاشمی: مجلس به دنبال تسهیل «وام ازدواج» است


مجلس به دنبال تسهیل وام ازدواج است و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی در نظر بگیریم، این عدد قبلا تا 35 سال بود، ولی امروز این عدد به 40 چسبندگی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این عدد قریب به 10 میلیون نفر است؛ ما 9 میلیون و 800 هزار نفر جوان در سن ازدواج داریم که 5 میلیون و 373 هزار نفر از آنها را آقایان و بقیه آن یعنی حدود 4 میلیون و پانصدهزار نفر از آنان را خانم ها تشکیل می دهند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه علاوه بر این جمعیت دیگری داریم که میانگین سن آنها از 40 تا 45 سال و چسبندگی به عدد  50 سال است اما هنوز مجرد هستند، گفت:  این عدد یک میلیون و 810 هزار نفر در کشورماست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین یک عدد داریم که نشان دهنده افراد تجرد قطعی است، یعنی زمانی که فردی سن 50 سال را رد می کند و  ازدواج نکرده از نظر پارامترهای اقتصادی، مالی، شغلی و یا مسائل شخصی، عاطفی و فردی، ما به این موضوع نام تجرد قطعی می گذاریم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ما با 1 میلیون و 800 هزار نفر که در آستانه تجرد قطعی هستند مواجهه هستیم، گفت: از افراد بالای 50 سال هم که مجرد بوده و تا به حال ازدواج نکردند جمعیتی در حدود 220 هزار نفره وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاضی زاده هاشمی: مجلس به دنبال تسهیل «وام ازدواج» است

قاضی زاده هاشمی: مجلس به دنبال تسهیل «وام ازدواج» است