مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 08:002021-07-12اقتصادي

خوشه های طلایی کردستان در آتش بی توجهی مسئولان می سوزد


خوشه های طلایی گندم که در گذشته ای نه چندان دور با دستان پر توان کشاورزان کاشته شده اند، امروز در آتش بی توجهی مسئولان می سوزد.

- گندم محصول اول زراعت در شهرستان بیجار محسوب می شود که برداشت آن از اوایل تیرماه در سطح 157 هزار هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

هر ساله یک سوم تولید گندم کردستان در شهرستان بیجار است و استان در سال گذشته رتبه دوم تولید گندم در کشور را کسب کرد.

سال گذشته 225 هزار تن گندم در شهرستان بیجار برداشت شد، اما مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار از کاهش احتمالی 50 درصدی برداشت گندم با توجه به خشکسالی و آفت گندم در سال جاری خبر داده بود و این در حالی است که شواهد نشان می دهد که شهرستان بیجار با بیش از این مقدار کاهش برداشت مواجه خواهد شد.

سیدحسین رحیمی، نماینده انجمن کشاورزان خبره استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تامین سم کشاورزان عنوان کرد: با توجه به خشکسالی که امسال تمامی کشور را درگیر کرد و به دنبال آن مزارع دچار آفت سن شدند، قیمت سم نسبت به دو سال گذشته 11 برابر شد؛ جهاد کشاورزی فقط در زمینه اطلاع رسانی و راهنمایی های ترویجی فعال بود و هیچ گونه کمکی برای تامین سم انجام نکرد و باعث شد که تعدادی از کشاورزان به دلیل عدم توانایی مالی مزارع را رها کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشه های طلایی کردستان در آتش بی توجهی مسئولان می سوزد

خوشه های طلایی کردستان در آتش بی توجهی مسئولان می سوزد