مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 07:452021-07-12اقتصادي

تکمیل زنجیره تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی ضروری است


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گیاهان دارویی با اندکی فرآوری می تواند ارزش افزوده چند برابری داشته باشد.

- به گزارش، محمد میری با بیان این که خراسان رضوی دارای بیش از 60 گونه دارویی مهم با ارزش صادراتی است، اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان کم آب طلب بویژه گیاهان دارویی با هدف افزایش بهره وری و درآمد کشاورز، از رویکردهای اصلی جهاد کشاورزی خراسان رضوی است که به عنوان یک طرح ملی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی به تولید سال گذشته گیاهان دارویی خراسان رضوی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال گذشته، 33 هزار و 783 هکتار تولید 29 هزار و 548 تن محصول خشک بوده که میزان سطح کشت این گیاهان در سال جاری، چهار هزار و 900 هکتار افزایش داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به افزایش 14.

5 درصدی سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان، گفت: این سازمان با پرداخت یارانه به تولیدکنندگان، تأمین بذر و نشای مورد نیاز، تسهیلات و انجام کشت های قراردادی از تولیدکنندگان گیاهان دارویی حمایت می کند.

وی به برنامه عملیاتی توسعه گیاهان دارویی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: با توجه به تنوع آب و هوایی و تنوع گیاهان دارویی موجود و نیاز بازار، الگوی کاشت هر منطقه مشخص و اعتبار مورد نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل زنجیره تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی ضروری است

تکمیل زنجیره تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی ضروری است