مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 03:252021-07-12پزشكي

بیماران نادر چشم انتظار واکسن کرونا


باید ببینیم کدام واکسن برای بیماران نادر که دچار نقص سیستم ایمنی هستند یا آنهایی که مشکلات عروقی دارند مناسب است تا خدایی نکرده دچار عوارض جبران ناپذیر نشوند.

- مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر با اشاره به ثبت اسامی 5000 بیمار نادر در سامانه های این بنیاد و چشم انتظاری آنها برای دریافت واکسن کرونا؛ در عین حال بر تشکیل کمیته علمی برای انتخاب واکسن تزریقی بر اساس نوع بیماری نادر تاکید کرد.

دکتر حمیدرضا ادراکی در گفت وگو با ایسنا، با انتقاد از روند واکسیناسیون بیماران نادر، گفت: تاکنون تعداد بسیار محدودی از این بیماران واکسن کرونا دریافت کردند.

در ابتدا قرار بود با توجه به مشکلات زیاد این بیماران و به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدنشان که سبب شده بسیار زیاد در تهدید احتمال ابتلا به کرونا قرار گیرند، واکسن کرونا تزریق کنند؛ اما متاسفانه به دلیل کمبود واکسن و پروتکل تزریق واکسن این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: فکر می کنم یا پس از گروه کادر درمان که در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری قرار دارند و یا حتی همگام با آنها باید واکسیناسیون بیماران نادر هم اتفاق می افتاد.

این افراد به طور کلی از ضعف سیستم ایمنی رنج می برند و این در حالی است که حتی یک گروه از بیماران نادر با نام نقص ایمنی شناخته می شوند که هیچ آنتی بادی برای انواع بیماری ها ندارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران نادر چشم انتظار واکسن کرونا

بیماران نادر چشم انتظار واکسن کرونا