مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 14:352021-07-11اقتصادي

باغات پایین دست قربانیان محصولات آبدوست


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: باتوجه به افزایش سطح زیر کشت برنج در بلند مدت و خشکسالی نگران هستیم که در تابستان با مشکل روبرو شده و باغاتی که در مسیر رودخانه خرم رود و کشکان قرار دارند یعنی از منطقه ویسیان به پایین با خطر کم آبی مواجه شوند.

- ایسنا/لرستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: باتوجه به افزایش سطح زیر کشت برنج در بلند مدت و خشکسالی نگران هستیم که در تابستان با مشکل روبرو شده و باغاتی که در مسیر رودخانه خرم رود و کشکان قرار دارند یعنی از منطقه ویسیان به پایین با خطر کم آبی مواجه شوند.

جواد صالحیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به کمبود آب شدید و خشکسالی سال زراعی جاری، اظهار کرد: تلاش کردیم در این سال زراعی میزان زمین زیرکِشت برنج و سیب زمینی، به عنوان دو محصول آب دوست، را کاهش دهیم.

وی با اشاره به این که در شهرهای الشتر و نورآباد با همکاری مردم موفق به کنترل سطح زیرکشت محصولات آبدوست شدیم، عنوان کرد: اما در شهرهای دیگر مانند خرم آباد، دورود، ازنا، بروجرد و.

مردم همکاری لازم را نداشته و به کشت محصول مورد نظر خود پرداختند.

صالحیان با اشاره به این که یکی از چالش های جدی ما کشت محصولات آبدوست ازجمله برنج است، تصریح کرد: با وجود محدودیت کشت برنج مصوبه هیئت دولت در سال 97، متاسفان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغات پایین دست قربانیان محصولات آبدوست

باغات پایین دست قربانیان محصولات آبدوست