مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 11:502021-07-11پزشكي

هشداری به سیاستگذاران برای توجه به رفتارهای جنسی مصرف کنندگان موادمخدر


مدیرگروه سلامت جنسی مرکز ملی مطالعات اعتیاد با بیان اینکه از سال 93 بخش سلامت جنسی را در این مرکز با چشم انداز کاهش آسیبهای جنسی در جمعیت در خطر و پر خطر بویژه افراد با بیماری اعتیاد راه اندازی کردیم، - گفت: کلیه مراجعان فردی یا خانوادگی را از جهت تشخیص و درمان مشکلات و اختلالات جنسی مورد غربالگری قرار داده و همچنین علاوه بر مشاوره ها و راهنمایی ، آموزش سلامت جنسی را نیز در دستور کار داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر خویی در نشستی خبری با موضوع یافته های پژوهشی و سایر تولیدات و دستاوردهای این مرکز گفت: دو مدل رفتاری توجیه کننده قرابت سوء مصرف مواد و اعتیاد با رفتارهای جنسی بوده است.

مطالعات در جای جای دنیا نشان می دهد افراد برای اینکه رفتارهای جنسی باکیفیت موردنظر خودشان را داشته باشند معمولا سراغ مصرف مواد می روند.

مدل دیگر می گوید، افرادی که مواد مصرف می کنند خواسته یا ناخواسته از آنها رفتارهای جنسی سر می زند که اکثرا در دسته بندی رفتارهای مخاطره آمیز قرار می گیرد.

به عبارت دیگر زمانی که افراد موادمخدر مصرف می کنند یا در استفاده از مشروبات الکی هیجانات مناسبی ندارند، طبیعتا رفتارهای جنسی آنها به سمت رفتارهای مخاطره آمیز سوق پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشداری به سیاستگذاران برای توجه به رفتارهای جنسی مصرف کنندگان موادمخدر

هشداری به سیاستگذاران برای توجه به رفتارهای جنسی مصرف کنندگان موادمخدر