مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 10:452021-07-11بين الملل

آمادگی روسیه برای گفت وگو با آمریکا جهت حل بحران لیبی


یک دیپلمات ارشد روسیه از آمادگی کشورش در گفت و گو با آمریکا جهت حل بحران لیبی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، معاون وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که مسکو آماده گفت وگو با واشنگتن و سایر طرف های مربوطه درباره لیبی است.

به نوشته وبگاه لیبیا ریویو سرگیی ورشینین معاون وزارت خارجه روسیه گفت: ما برای گفت وگو در مورد لیبی با همه طرف های ذینفع از جمله ایالات متحده آزاد هستیم.

در این رابطه  می خواهم یادآوری کنم که در دسامبر 2019، در جریان مذاکرات مایک پامپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا، سرگیی لاوروف  وزیر امور خارجه روسیه پیشنهادی برای راه اندازی سازوکاری بین روسیه و آمریکا در مورد طیف وسیعی از موضوعات در خصوص لیبی ارائه داد، اما متأسفانه  ما پاسخی به این ابتکار دریافت نکرده ایم.

این دیپلمات روس گفت: با این حال، این بدان معنا نیست که ما در مورد مسائل لیبی با همکاران آمریکایی خود اصلاً تعامل نداریم.

در نوامبر سال گذشته، ما در مسکو با ریچارد بی نورلند نماینده ویژه ایالات متحده در امور لیبی  و سفیر این کشور در طرابلس مشاوره های مفصلی انجام دادیم.

ورشینین حضور نیروی نظامی خارجی در لیبی را به عنوان یکی از حادترین مشکلات در این کشور توصیف کرد که مانع از حل و فصل مسالمت آمیز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی روسیه برای گفت وگو با آمریکا جهت حل بحران لیبی

آمادگی روسیه برای گفت وگو با آمریکا جهت حل بحران لیبی