مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 10:402021-07-11سياسي

تنش آبی 700 هکتار از اراضی گمبوعه را متضرر کرد/ دام ها به تدریج تلف می شوند


امام جمعه شهرستان حمیدیه با بیان اینکه روستاهای پایین دست رودخانه کرخه دچار بحران آبی هستند، گفت: بالغ بر 700 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای بخش گمبوعه به دلیل بی آبی(60تا70درصد) متضرر شدند.

- حجت السلام سعید لفته پور ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تاکید بر سوء مدیریت منابع آبی در استان و شهرستان حمیدیه، اظهار کرد: برخی از روستاها در بحث آب شرب انسان و  دام و آب مورد نیاز برای کشت تابستانه با مشکل مواجه هستند، روزی نیست که اهالی روستاهای حمیدیه از بی آبی با ما تماس نگیرند.

وی با بیان اینکه در استان هم تبعیض وجود دارد، افزود: عده ای در شهرستان اقدام به کشت شلتوک کردند اما کسی از آن ها سوال نمی کند چرا کشت کردید در حالی که آب مورد نیاز بسیاری از کشاورزان برای کشت صیفی جات و سبزی کاری تامین نمی شود.

امام جمعه شهرستان حمیدیه گفت: بحران آبی شهرستان حمیدیه بیشتر مربوط به تعداد 42 روستا در بخش گمبوعه از توابع شهرستان حمیدیه است که در پایین دست رودخانه کرخه قرار دارند.

لفته پور با تاکید بر اینکه صد در صد آب کشاورزی در روستاهای بخش گمبوعه تامین نشده است، بیان کرد: در اردیبهشت ماه امسال صورتجلسه ای در محل فرمانداری شهرستان حمیدیه مصوب شد که بر اساس این مصوبه کشت شلتوک ممنوع  و حق آبه مابقی کشت های سبز و تابستانه براب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی 700 هکتار از اراضی گمبوعه را متضرر کرد/ دام ها به تدریج تلف می شوند

تنش آبی 700 هکتار از اراضی گمبوعه را متضرر کرد/ دام ها به تدریج تلف می شوند