مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 06:352021-07-11اقتصادي

پیش بینی کاهش 45 درصدی تولید گیلاس و آلبالو در خراسان رضوی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال جاری پیش بینی می شود 38 هزار تن گیلاس و آلبالو در استان از سطح باغ های بارور استان برداشت شود که به دلیل پدیده های سرمازدگی اسفند ماه 1399، - ایسنا/خراسان رضوی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال جاری پیش بینی می شود 38 هزار تن گیلاس و آلبالو در استان از سطح باغ های بارور استان برداشت شود که به دلیل پدیده های سرمازدگی اسفند ماه 1399، همچنین خشکسالی و عدم تامین آب مورد نیاز به دلیل کاهش آبدهی قنوات و رودخانه ها در باغات مناطق کوهپایه ای و تنش های دمایی سال جاری، شاهد کاهش 45 درصدی تولید این محصولات نسبت به سال گذشته هستیم.

محمد میری دراین خصوص اظهار کرد: عمده شهرستان های تولیدکننده این محصولات در استان شامل چناران، مشهد، طرقبه شاندیز، نیشابور، تربت جام و فریمان هستند که بخش عمده سطح زیرکشت و تولید این محصولات را به خود اختصاص داده اند.

رقم عمده گیلاس در استان تک دانه و سیاه مشهد و در آلبالو ارقام مجاری و محلی است و در کنار آن سایر ارقام نیز به صورت محدود تولید می شود.

پیش بینی برداشت 38 هزار تن گیلاس و آلبالو در خراسان رضوی وی افزود: پیش بینی می شود 38 هزار تن گیلاس و آلبالو در استان امسال از سطح باغ های بارور استان برداشت شود که بدلیل پدیده های سرمازدگی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کاهش 45 درصدی تولید گیلاس و آلبالو در خراسان رضوی

پیش بینی کاهش 45 درصدی تولید گیلاس و آلبالو در خراسان رضوی