مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 03:352021-07-11اقتصادي

جنگل های اُرس مهدی شهر؛ درگیر بیماری نیمه انگلی


پیشروی بیماری نیمه انگلی ارس واش در 150 هکتار از اراضی شهرستان مهدی شهر (منطقه سر لش) سبب شد تا برای مبارزه با آن، از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، آفت ارس واش در اصل یک گیاه نیمه انگلی است و مواد غذایی اش را از میزبان می گیرد؛ این گیاه نیمه انگلی هنگام بلوغ روی یک میزبان، بذر خود را به اطراف پرتاب می کند و این بذرها ممکن است به گیاه کناری بچسبند و سپس بذر با ترشح آنزیمی، بافت چوب گیاه را حل کرده و شروع به ریسه دهی در آوند می کند.

درحالی که گیاه میزبان برای خود غذاسازی می کند، ریسه های ارس واش، غذای تهیه شده را از آوند گیاه می گیرد و به رشد خود ادامه می دهد تا همه گیاه پر از ریسه های ارس واش شود و در نتیجه گیاه میزبان ضعیف و به سرطان ارس واش مبتلا می شود.

بلع و دفع بذر آفت ارس واش توسط پرندگان نیز موجب آلودگی درختان سالم به بیماری ارس واش می شود و به همین دلیل باید برای جلوگیری از شیوع این بیماری واگیر هزینه صرف شود.

تنها روش مقابله با بیماری ارس واش روش مکانیکی و قطع کردن شاخه های آلوده به فاصله 20 تا 50 سانتی متر از کانون بیماری است.

در برخی درختان ارس که بیماری تمام درخت را فرا گرفته است، درخت آلوده به منظور پیشگیری از شیوع باید کف بر و شاخه های آلوده هرس شود و اگر بیماری ارس واش در درختان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های اُرس مهدی شهر؛ درگیر بیماری نیمه انگلی

جنگل های اُرس مهدی شهر؛ درگیر بیماری نیمه انگلی