مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 03:302021-07-11اجتماعي

افزایش سرعت فرونشست زمین در دشت های کشور


 استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی علاوه بر افت شدید سطح سفره های آب زیرزمینی و فرونشست دشت ها، بحران دیگری را نیز به صورت کانون های گرد و غبار پدید آورده است.

- ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت:  استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی علاوه بر افت شدید سطح سفره های آب زیرزمینی و فرونشست دشت ها، بحران دیگری را نیز به صورت کانون های گرد و غبار پدید آورده است.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پدیده مخرب فرونشست زمین گفت: پدیده فرونشست زمین به عنوان یکی از پدیده های موثر طبیعی است که با مجموعه ای از عوامل انسان ساز و طبیعی در ارتباط بوده و خسارات جبران ناپذیری بر محیط زیست وارد می کند.

حکیمی با بیان اینکه پدیده فرونشست زمین در اغلب دشت های ایران در حال رخ دادن است، اظهار کرد: متاسفانه پدیده فرونشست با شروع خشکسالی ها و افزایش برداشت آب های زیر سطحی تشدید و در چند سال اخیر شتاب بیشتری پیدا کرده و بر اساس گزارش ها، در برخی از مناطق اطراف تهران، میزان آن به بیش از 30 سانتیمتر رسیده است.

وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، مهمترین عامل فرونشست زمین در دشت های ایران، استحصال بی رویه آب زیرزمینی و افت شدید سطح آب زیرزمینی بوده و عدم مدیریت صحیح آن باعث تشدید این پدیده و بروز خسارات جبران ناپذیری در مناطق ایران م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرعت فرونشست زمین در دشت های کشور

افزایش سرعت فرونشست زمین در دشت های کشور