مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 09:452021-07-10اقتصادي

مرمت و استحکام بخشی یکی از پایه های بزرگ پل تاریخی «کشکان»


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از مرمت و استحکام بخشی یکی دیگر از پایه های بزرگ پل تاریخی «کشکان» خبر داد.

- ، سید امین قاسمی امروز شنبه در جمع خبرنگاران از اتمام عملیات مرمت و استحکام بخشی یکی دیگر از پایه های بزرگ پل تاریخی کشکان در شهرستان چگنی خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات حساس مرمتی عمده عملیات بازسازی با استفاده از سنگ های دانه درشت پاک تراش انجام شد و پروژه دقیقاً مطابق با دستورالعمل ها و بخش نامه های بین المللی مرمت به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه حجم عملیات مرمت و بازسازی بیش از 100 متر مکعب بود، عنوان کرد: این عملیات در ضلع جنوبی ناحیه شرقی سازه پل انجام شد و به موجب آن یکی از بزرگ ترین پایه های پل تاریخی کشکان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر ضرورت حفظ اصالت بناهای تاریخی در فرآیند مرمت، عنوان کرد: در این سری از عملیات یک پایه بزرگ از پل تاریخی کشکان با استفاده از مواد و مصالح کاملاً مشابه با بافت اثر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت که در ظاهر دید گردشگران هیچ مغایرتی با اصل سازه بنای تاریخی ندارد.

قاسمی ادامه داد: این پروژه با تخصص اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان انجام گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و استحکام بخشی یکی از پایه های بزرگ پل تاریخی «کشکان»

مرمت و استحکام بخشی یکی از پایه های بزرگ پل تاریخی «کشکان»