مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 07:052021-07-10سياسي

دیپلماسی اقتصادی؛ محور سیاست خارجی دولت سیزدهم


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم با اشاره به اهمیت توجه به آورده اقتصادی در روابط با سایر کشورها گفت: این امر مستلزم آن است که دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی دولت سیزدهم فعال شود و این نیازمند دیپلمات های توانمند و پیگیر در وزارت .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکنا، سیاست خارجی یکی از عرصه های مهم در دولت های یازدهم و دوازدهم بود که به ویژه برپایه مسئله مذاکرات هسته ای و برجام با هدف رفع تحریم ها از اهمیت خاصی برخوردار بود.

با پیروزی حجت الاسلام و المسلمین رییسی در انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات ایشان در خصوص سیاست خارجی به نظر می رسد در این دوره شاهد توجه بیشتری به روابط همسایگان، جهان اسلام و شرق نسبت به اروپا در حوزه سیاست خارجی باشیم.

شواهد این مسئله را می توان از خلال سخنان حجت الاسلام رییسی در سخنرانی ها و مناظره های انتخاباتی متوجه شد و می توان اهم اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم را براین اساس این گونه دسته بندی کرد: ـ رفع تحریم ها و خنثی سازی آن ها: نسبت به بحث رفع تحریم ها باید بگویم هر دولتی کار را بدست بگیرد یکی از وظایفش رفع تحریم های ظالمانه است و باید با همه وجود آن را دنبال کرد.

در کنار این قضیه خنثی سازی تحریم ها باید در دستور کار قرار گیرد و اقتصاد را هم شرطی نکنیم؛ نه کرونا و نه سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی اقتصادی؛ محور سیاست خارجی دولت سیزدهم

دیپلماسی اقتصادی؛ محور سیاست خارجی دولت سیزدهم