مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 05:052021-07-10اقتصادي

نتایج کارآزمایی فاز سوم واکسن «پاستوکووک» آخر مرداد مشخص می شود


رییس انستیتو پاستور ایران در خصوص واکسن مشترک ایران- کوبا( پاستوکووک) گفت: تست بالینی در ایران به اتمام رسیده و در اواخر مردادماه نتایج اولیه این تست انسانی مشخص می شود.

- ، دکتر علیرضا بیگلری در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه 44هزار نفر در کوبا و 24هزار نفر در ایران در فازهای مطالعات بالینی واکسن پاستوکووک قرار گرفتند، عنوان کرد: هشتم تیرماه مجوز اضطرار واکسن پاستوکووک صادر شد.

به گفته رییس انستیتو پاستور ایران، با وجود اینکه مطالعات در فاز سوم ایران و کوبا انجام گرفت نتایج منتشر شد و نشان داد 92 درصد واکسن موفق بوده است.

همچنین در برابر جهش های شایع همچون بتا و آفریقای جنوبی نیز تا 92 درصد کارایی داشته است.

بیگلری افزود: نتایج نشان داد واکسن پاستوکووک از شیوع فرم شدید بیماری و مرگ و میر نیز به صورت صددرصدی جلوگیری می کند که این نتیجه درخشانی برای واکسن است.

وی ادامه داد: اکنون کارآزمایی بالینی در ایران برای واکسن مشترک ایران _کوبا انجام شده و در اواخر مردادماه نتایج اولیه آن مشخص می شود.

مطالعات کارآزمایی واکسن پاستوکووک برای افراد زیر 18 سال وی در خصوص کارآزمایی بالینی افراد زیر 18 سال گفت: این مطالعات در کوبا انجام شده که نتایج موثر بوده؛ با پایان یافتن این مطالعه روی کودکان و مجوز وزارت بهداشت واکسن را در این قشر نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج کارآزمایی فاز سوم واکسن «پاستوکووک» آخر مرداد مشخص می شود

نتایج کارآزمایی فاز سوم واکسن «پاستوکووک» آخر مرداد مشخص می شود