مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 02:452021-07-09پزشكي

بدخیمی در سلول های خونی، شایع ترین نوع سرطان در اطفال است


متخصص کودکان و فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: از علائم بدخیمی در سلول های خونی می توان به ضعف، خستگی، رنگ پریدگی و کم اشتهایی همچنین تب های طولانی مدت که بدون علت مشخصی رخ می دهند اشاره کرد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص کودکان و فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: از علائم بدخیمی در سلول های خونی می توان به ضعف، خستگی، رنگ پریدگی و کم اشتهایی همچنین تب های طولانی مدت که بدون علت مشخصی رخ می دهند اشاره کرد.

کیاوش فکری در گفت وگو با ایسنا درخصوص انواع سرطان در کودکان و علائم این بیماری در آن ها، اظهار کرد: بیماری های بدخیم یا انواع تومورها زمانی در بدن افراد ایجاد می شود که یک رده سلولی مثل خون، استخوان، بافت مغزی یا هرنوع بافت دیگری در بدن فرد از حالت رشد و تکثیر منظم خود خارج شود.

این فوق تخصص خون و سرطان در کودکان افزود: زمانی که یک رده سلولی یا بافت مغزی در بدن فرد دچار یک افزایش یا تکثیر بی رویه شود، به صورت یک توده در بدن و یا بزرگ شدن بیش از حد غدد لنفاوی در گردن یا کشاله ران ظاهر می شود، همچنین در بیماری های خونی منجر به کم خونی، کاهش پلاکت، کاهش گلبول های سفید و سایر عناصر نرمال خون نیز در فرد مشاهده می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه درصد افراد مبتلا به سرطان نسبت به سایر بیماری ها کمتر است، همچنین درصد بسیار پایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدخیمی در سلول های خونی، شایع ترین نوع سرطان در اطفال است

بدخیمی در سلول های خونی، شایع ترین نوع سرطان در اطفال است