مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 21:002021-07-09فرهنگي

دلجویی از مجسمه هایی که مورد بی مهری قرار گرفتند


چندی است که بار دیگر خبرهایی از مرمت یا ناپدید شدن مجسمه های شهر تهران به گوش می رسد؛ از مجسمه های پارک ملت گرفته تا سردیس های پارک خانه هنرمندان.

- برخی این قضیه را به سرقت یا تخریب نسبت می دهند، اما معاون سازمان زیباسازی شهر تهران با رد این ادعاها، این اتفاق را به ترمیم و مرمت ادامه دار مجسمه های سطح شهر نسبت می دهد و همچنین اعلام می کند که تمهیدات جدیدی برای جلوگیری از سرقت مجسمه ها در دستور کار است.

شاپور دیوسالار ـ معاون سازمان زیباسازی شهر تهران ـ در ابتدای گفت وگو با ایسنا، درباره نصب مجسمه شیر میدان حر که چندی پیش تخریب و بنا بود که با اثر دیگری جایگزین شود، به ایسنا گفت: مجسمه جدید، نصب شده است و تنها یکسری کارهای نهایی آن باقی مانده است؛ مانند نازک کاری، سمباده کشی، صیقل زنی و رنگ آن.

در هفته آینده برای این اثر، مراسم رونمایی خواهیم داشت.

او درباره آثار هنری شهری که تا به حال ترمیم شده اند، اظهار کرد: امسال را به مرمت آثار باارزش شهری اختصاص داده و تا حدودی تولید در آثار شهری را کم کرده ایم.

آثار حجمی و یا دیوارنگاری با گذر زمان فرسوده می شوند و رنگ و شکل سابق خود را از دست می دهند که این امر باعث می شود، عوض اینکه سیما و منظره شهری را زیبا کنند، مخل آن شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلجویی از مجسمه هایی که مورد بی مهری قرار گرفتند

دلجویی از مجسمه هایی که مورد بی مهری قرار گرفتند