مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 17:102021-07-09اقتصادي

با بدترین خشکسالی نیم قرن اخیر مواجه ایم/سال آبی امسال کمتر از نصف نرمال است


پیش بینی ما این است که در سال آبی امسال بین 3/5 تا 4 میلیارد متر مکعب آب آورد داشته باشیم، یعنی کمتر از نصف نرمال؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، سعید رئوفی، مدیرعامل سد و نیروگاه دز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله این است که در حال حاضر در بدترین خشکسالی حداقل نیم قرن اخیر قرار داریم اما این بدین معنا نیست که پشت این قضیه قایم شده و سو مدیریت هایمان را بپوشانیم.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: من آماری ارائه می دهم و قضاوت با شما باشد؛ سد دز برای 7 تا 8 میلیارد متر مکعب آب در یک سال آبی طراحی شده است؛ در سال 1398 این رقم بی سابقه 16 میلیارد متر مکعب رسید و دو برابر حداکثر، آورد داشتیم.

وی افزود: تمام تابستان را ما سرریز داشتیم که برنج کاشته شد و بعد از آن میزان خسارت های وارده به مردم بسیار خوشحال کننده بود.

رئوفی عنوان کرد: اما بعد از این شنیدم که بعضی کارشناسان می گفتند که خود این سدها مسبب سیل هستند؛ من کاملا با این جمله مخالفم چرا که نحوه ی استفاده نامناسب از هر وسیله ای ممکن است که شدیم و چاره ای جز رهاسازی آب نداشتیم حدود 8 هزار متر مکعب رهاسازی انجام دادیم که 30 درصد بود و دیدیم که آن فاجعه به وقوع پیوست اما اگر دو سوم دیگر رها می شد حدس بزنید چه اتفاقی می افتاد؟ اگر سدهای خوزستان آسیب ببیند کل استان به زیر آب خواهد رفت و اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با بدترین خشکسالی نیم قرن اخیر مواجه ایم/سال آبی امسال کمتر از نصف نرمال است

با بدترین خشکسالی نیم قرن اخیر مواجه ایم/سال آبی امسال کمتر از نصف نرمال است