مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 16:102021-07-09بين الملل

طالبان بر 85 درصد افغانستان تسلط یافته است


گروه طالبان روز جمعه اعلام کرد که بر 85 درصد از سرزمین افغانستان شامل بخش هایی از مرز ترکمنستان و استان هرات تسلط یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب افزود: نگرانی جهانی در باره مشکلات رساندن دارو و تدارکات به افغانستان هم زمان با عقب نشینی نیرو های آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از 20 سال حضور در این کشور، افزایش یافته است.

به گفته مقام های افغان و طالبان؛ شهر تورغندی در شمال افغانستان و در کنار مرز جمهوری ترکمنستان، شب گذشته به دست طالبان افتاده است.

در حالی که مقام های دولت افغانستان در کابل از تایید ادعا های طالبان خودداری می کنند، اما مقام های محلی این کشور گفته اند که نیرو های طالبان بخش مهمی از استان هرات اقامتگاه ده ها هزار شیعه هزاره را در اختیار گرفته اند و صد ها نیروی امنیتی و پناهجوی افغان به سوی مرز های ایران و تاجیکستان روانه شده اند که موجب نگرانی مسکو و دیگر پایتخت های خارجی از نفوذ عناصر گروه ترویستی داعش به آسیای میانه شده است.

اما نمایندگان طالبان در مسکو برای کاهش این نگرانی ها قول داده اند که با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده و مانع از قدرت گرفتن آن شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان بر 85 درصد افغانستان تسلط یافته است

طالبان بر 85 درصد افغانستان تسلط یافته است