مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 15:452021-07-09بين الملل

پاکستان خروج مسوولانه آمریکا از افغانستان را مطالبه کرد


پاکستان هرگز به دنبال عمق استراتژیک در افغانستان نیست و حامی هیچ گروه یا جناحی نیست بلکه ما حامی همان انتخاب و یا دولتی خواهیم بود که مطابق خواسته و آرمان های مردم افغانستان باشد.

- پاکستان هرگز به دنبال عمق استراتژیک در افغانستان نیست و حامی هیچ گروه یا جناحی نیست بلکه ما حامی همان انتخاب و یا دولتی خواهیم بود که مطابق خواسته و آرمان های مردم افغانستان باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی گفت وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود خواستار خروج مسوولانه نیروهای خارجی از جمله آمریکا از افغانستان برای اطمینان از تکمیل مرحله نهایی روند صلح در این کشور جنگ زده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان جمعه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شاه محمود قریشی و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به صورت تلفنی آخرین تحولات پیرامون افغانستان و امنیت منطقه ای را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد که این کشور انتظار دارد آمریکا و نیروهای خارجی با خروج مسوولانه خود از افغانستان به تکمیل مرحله نهایی روند صلح این کشور کمک کنند.

مطالبه اسلام آباد از واشنگتن برای خروج مسوولانه از افغانستان درحالی عنوان می شود که مشاور امنیت ملی پاکستان با حضور در نشست کمیته روابط خارجی پارلمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان خروج مسوولانه آمریکا از افغانستان را مطالبه کرد

پاکستان خروج مسوولانه آمریکا از افغانستان را مطالبه کرد