مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 12:552021-07-09اقتصادي

افزایش ضایعات برنج ارمغان قطعی برق به کشاورزان گیلانی


مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هرگونه قطع برق یا نوسانات برق در شالیکوبی ها به شدت می تواند هزینه و ضایعات را بالا ببرد.

- ایسنا/گیلان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هرگونه قطع برق یا نوسانات برق در شالیکوبی ها به شدت می تواند هزینه و ضایعات را بالا ببرد.

قاسم جوادزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان قطعی برق و نوسانات ناشی از آن، بسیاری از دستگاه ها و قطعات و سیستم های الکترونیکی و الکتروموتورهای ماشین آلات به طور کلی آسیب می بیند و در شرایط تحریم، امکان تهیه و جایگزینی آنها بسیار هزینه بر، دشوار و زمانبر است.

وی ضرر و زیان ناشی از قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی را بسیار هنگفت دانست و افزود: این اتفاق تولیدکنندگان را با مشکلات بسیار زیادی روبه رو کرده که عمده ترین آن افزایش هزینه های تولید است.

جوادزاده با بیان اینکه محصولات غذایی و کشاورزی به لحاظ ساختار مواد تشکیل خود فساد پذیر هستند و هرگونه بی نظمی در قطع برق و نوسانات آن باعث صدمات جبران ناپذیری به بخش کشاورزی، کشاورزان و بالارفتن ضایعات و کیفیت محصولات می شود، ادامه داد: عمده صنایع تبدیلی و غذایی، کوچک و متوسط مقیاس هستند و با ظرفیت های کمتر و به صورت فصلی و بیشتر در قطب های کشاورزی فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ضایعات برنج ارمغان قطعی برق به کشاورزان گیلانی

افزایش ضایعات برنج ارمغان قطعی برق به کشاورزان گیلانی