مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 05:202021-07-09اقتصادي

روستای خویسه یک کارون؛ همسایه نفت در فقر


روستای خویسه یک، از روستاهای بخش مرکزی شهرستان کارون در خوزستان است که با دیدن چاه نفت در کنار این روستا تصور می شود شرایط زندگی در این روستا باید بسیار خوب و مناسب باشد اما واقعیت چیز دیگری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: مسیر ورودی به روستای خویسه یک را به دلیل نداشتن تابلوی راهنما گم کردم، هیچ تابلویی نشانی این روستا را نشان نمی دهد؛ یکی از بومیان این روستا محل ورود به روستا را به من نشان داد که پس از چند بار رفتن و برگشتن وارد روستا شدم.

یک دکل حفاری نفت در کنار این روستا خودنمایی می کند؛ زندگی با شرایط بسیار نامناسب در روستای خویسه یک و محرومیتی که بیداد می کند در همسایگی چاه نفت دور از تصور است.

صنایع بزرگ از جمله شرکت نفت و پتروشیمی متعهد هستند که در مقابله استفاده از منابع استان و آلاینده هایی که ایجاد می کنند فعالیت هایی در راستای مسئولیت اجتماعی و رفع محرومیت ها و مشکلات در استان انجام دهند که متاسفانه در انجام این مسئولیت تاکنون به خوبی عمل نکرده اند.

این در حالی است که خوزستان خاستگاه صنایع بزرگی همچون نفت، پتروشیمی و فولاد است و انتظار می رود فقر و محرومیت اینگونه گریبان گیر روستاهای و شهرهای این استان نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای خویسه یک کارون؛ همسایه نفت در فقر

روستای خویسه یک کارون؛ همسایه نفت در فقر