مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 05:202021-07-09پزشكي

جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز در کرمانشاه برای کنترل تب کریمه کنگو


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باید از کشتارهای غیرمجاز در کرمانشاه برای کنترل تب کریمه کنگو در استان کرمانشاه جلوگیری شود.

- ، ابراهیم شکیبا صبح امروز در نشست دست اندرکاران حوزه سلامت استان کرمانشاه در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که عمدتاً به وسیله کنه منتقل می شود.

وی افزود: راه اصلی انتقال از طریق کنه است و حیوانات اهلی بیمار علامت مشخصی ندارند و می توانند ناقل باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: عفونت در انسان پس از گزش کنه و یا له کردن آن روی پوست، تماس با پوست و لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و تماس با خون و بافت های بیمار مبتلا و حتی به صورت تنفسی ایجاد می شود.

شکیبا با اشاره به اینکه چه افرادی بیشتر در معرض ابتلاء به تب کریمه کنگو هستند گفت: به دلیل انتشار ویروس از طریق خون و بافت بیماران، افراد در تماس با آنان به خصوص سلاخان، قصابان، کارکنان شاغل در جگرکی ها، کارکنان بهداشتی درمانی و بیمارستان ها در معرض خطر ابتلاء هستند.

وی بیان کرد: بیماری با شروع ناگهانی تب همراه با درد عضلانی و سپس تظاهرات خونریزی دهنده همراه با سابقه گزش کنه یا له کردن با دست، تماس مستقیم با دام و یا بافت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز در کرمانشاه برای کنترل تب کریمه کنگو

جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز در کرمانشاه برای کنترل تب کریمه کنگو