مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 تیر 1400 ساعت 06:502021-07-08سياسي

مهمترین کارکرد مالیات بر عایدی سرمایه کاهش اختلاف طبقاتی است


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به هدف اصلی مالیات ها به عنوان کاهش اختلاف طبقاتی در اقتصاد گفت، بی ریسک ترین، پربازده ترین و غیرمولد ترین سرمایه ها از مالیات معاف هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،محمدرضا یزدی زاده اقتصاددان و عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی در نشست ساختار مالیات بر عایدی سرمایه از همایش نقد و بررسی طرح قانونی مالیات بر عایدی سرمایه راجع به جایگاه مالیات و ملاحظات مالیات بر عایدی سرمایه که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با بررسی سیر نگرش ها راجع به مالیات در تاریخ یک قرن اخیر کشورها گفت: از جنگ جهانی دوم به بعد سه پارادایم مالیاتی میتوانیم تعریف کنیم.

پارادایم اول مربوط به بالا بودن نرخ مالیاتی است که فرض بر این بود که با این اقدام، شکاف های اجتماعی برطرف خواهد شد و این نوع اقدام پس از سالها به دلیل فرار مالیاتی شکست خورد.

عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی ادامه داد: پارادایم دوم یک پارادایم تفریطی در مقابل پارادایم اول که افراطی بود قرار دارد و نیز به این نگرش مربوط است که اهداف درآمدی دولت ها باید از طریق مالیات دنبال شود و نتیجه این نوع نگاه نیز ایجاد شکاف طبقاتی بود و شکست خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین کارکرد مالیات بر عایدی سرمایه کاهش اختلاف طبقاتی است

مهمترین کارکرد مالیات بر عایدی سرمایه کاهش اختلاف طبقاتی است