مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 19:352021-07-07پزشكي

فوت یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در کرمانشاه


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک بیمار با علایم تب کریمه کنگو چند روز قبل در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه جان خود را از دست داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دکتر ابراهیم شکیبا اعلام کرد: این فرد اهل شهرستان جوانرود بود، براساس پروتکل کشوری موضوع بیماری وی پیگیری شد، اما متاسفانه با توجه به اینکه میزان مرگ و میر بیماری تب کریمه کنگو بالا است بیمار به درمان پاسخ نداد و فوت کرد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری محافظت در برابر گزش کنه بخصوص توسط کودکان و دامداران در هنگام تماس با دام بسیار ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دامداران و افرادی که با دام سر و کار دارند باید به منظور حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به تب کریمه مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند و در زمان نزدیک شدن به دام ها حتماً از دستکش، چکمه و عینک استفاده کنند.

وی تاکید کرد: خرید گوشت غیربهداشتی یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری تب کریمه کنگو است و مردم باید به منظور حفظ سلامت خود از خرید گوشت از دستفروشان و افرادی که به صورت غیربهداشتی اقدام به ذبح می کنند، پرهیز کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که معمولا به وسیله کنه منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوت یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در کرمانشاه

فوت یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در کرمانشاه