مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 19:002021-07-07فرهنگي

مرمت یک نسخه کتاب خطی و 15 سند تاریخی بروجرد


مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به مرمت یک جلد نسخه خطی و 15 قباله تاریخی گفت: این آثار متعلق به موزه شهرداری بروجرد است.

- ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به مرمت یک جلد نسخه خطی و 15 قباله تاریخی گفت: این آثار متعلق به موزه شهرداری بروجرد است.

سیدامین قاسمی با اشاره به مرمت دو اثر تاریخی لرستان، اظهارکرد: عملیات مرمت خانه تاریخی قاضی زاده در بروجرد و مرمت یک جلد کتاب نسخه خطی و 15 عدد قباله تاریخی متعلق به موزه شهرداری بروجرد آغاز شد.

وی در خصوص جزییات طرح مرمتی خانه قاضی زاده واقع در خیابان صفا بروجرد، تصریح کرد: پی سازی، اجرای عایق بام، آجرکاری با آجر سنتی، مرمت نمای آجری و اجرای طاق خانه از جمله عملیات مرمتی این خانه هستند که برای اجرای آن 700 میلیون ریال اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه مرمت یک جلد کتاب نسخه خطی و 15 عدد قباله تاریخی متعلق به موزه شهرداری بروجرد انجام شد، ادامه داد: از جمله موارد شاخص مرمت در این اسناد می توان به گردگیری، پاکسازی لکه زدایی، مرمت و بازسازی، رفع پارگی ها و صاف کردن صفحات اشاره کرد.

قاسمی وجود 5000 اثر تاریخی در لرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 500 اثر ثبت ملی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت یک نسخه کتاب خطی و 15 سند تاریخی بروجرد

مرمت یک نسخه کتاب خطی و 15 سند تاریخی بروجرد