مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 12:152021-07-07بين الملل

همسایه های ایران منتظر برجام هستند!


روابط ایران و آمریکا نه فقط از حیث روابط دو جانبه، بلکه از حیث تاثیرگذاری بر ژئوپلیتیک خاورمیانه و جنوب آسیا، و همچنین ابتکارات مهم ارتباطی هند و چین نیز حائز اهمیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو- پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارشی به اهمیت و تاثیرگذاری روابط ایران و آمریکا بر ژئوپلیتیک منطقه جنوب آسیا اشاره کرده و به طور خاص بهبود روابط دو طرف را موجب پُربارتر شدنِ ابتکارات منطقه ای در جنوب آسیا و همچنین خاورمیانه توصیف کرده است.

مدرن دیپلماسی در این رابطه می نویسد: در ماه های آتی، روابط ایران و آمریکا، مخصوصا از منظر منطقه جنوب آسیا، به دقت رصد خواهد شد (چشم انداز ژئوپلیتیک منطقه، شدیدا با توجه به خروج نیرو های آمریکایی و ناتو از افغانستان، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت).

پیوند های هند با ایران، اقتصادی و استراتژیک هستند (اگرچه هند از سال 2019 که دولت وقت آمریکا، معافیت های اعطایی به هند جهت واردات نفت از ایران را لغو کرد، واردات این محصولِ استراتژیک از ایران را تا حد زیادی متوقف کرد).

دولت هند در بندر چابهار سرمایه گذاری های قابل توجهی را انجام داده است (در جریان سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به ایران در سال 2016، وی از سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری هندوستان در بندر چابهار و توسعه آن خبر داد).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همسایه های ایران منتظر برجام هستند!

همسایه های ایران منتظر برجام هستند!