مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 10:352021-07-07بين الملل

«لاوروف»: روسیه از متحدان خود در برابر تهدیدات افغانستان حمایت می کند


این کشور آماده است تا از توانایی های پایگاه نظامی خود مستقر در خاک تاجیکستان برای محافظت از متحدانش در ارتباط با اوضاع افغانستان استفاده کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو آماده است تا از توانایی های پایگاه نظامی خود مستقر در خاک تاجیکستان برای محافظت از متحدانش در ارتباط با اوضاع افغانستان استفاده کند.

وی این سخنان را در یک نشست مطبوعاتی در لاوئس  اظهار داشت و افزود: برای جلوگیری از هر نوع تجاوز تهاجمی علیه متحدان خود ما تمام اقدامات را، از جمله با استفاده از توانایی پایگاه نظامی خود در مرز تاجیکستان با افغانستان انجام خواهیم داد.

لاوروف با بیان این که تعهدات در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی همچنان کاملا پا بر جاست گفت: نمایندگان دبیرخانه سازمان مذکور اخیرا از مناطق مرزی تاجیکستان و افغانستان بازدید کرده و وضعیت را به شورای دائمی گزارش داده اند.

وی اظهار داشت: اوضاع در افغانستان به سرعت، از جمله در پس زمینه عقب نشینی نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور رو به زوال و وخامت است.

بنابر اظهارات سازمان پیمان امنیت جمعی از 6 جولای سال جاری، گروهی عملیاتی این سازمان تحت ریاست آناتولی سیداراف رییس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی به منظور ارزیابی وضعیت در مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«لاوروف»: روسیه از متحدان خود در برابر تهدیدات افغانستان حمایت می کند

«لاوروف»: روسیه از متحدان خود در برابر تهدیدات افغانستان حمایت می کند