مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 09:252021-07-07سياسي

نماینده مجلس: 120 میلیون دز واکسن نیاز داریم


نماینده میبد و تفت در مجلس یازدهم گفت: با سه میلیون دوز واکسن برکت و ماهیانه حدود یک و نیم میلیون دز واکسن پاستور و مجموع آن ها با واکسن خارجی در برابر آن 120 میلیون دوزی که نیاز داریم عدد قابل توجهی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، نایب رییس اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری در سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: 120 میلیون دز واکسن مورد نیاز کشور است که مجموع واکسن خارجی و داخلی هم جوابگوی تامین این تعداد دز نیست.

جلیل میرمحمدی میبدی درباره کند بودن روند واکسیناسیون در کشور اظهار داشت: اینکه می گویند در کشور شش واکسن تولید می شود خلاف است.

توجه داشته باشید که دو واکسن به صورت اضطراری اجازه تولید انبوه را گرفته اند؛ یعنی در حالی که در فاز سوم مطالعه بالینی بودند و با توجه به اینکه نزدیک به 20 هزار نفر واکسن را زدند و هیچ گونه عارضه ای در آن ها مشهود نبود، اجازه تولید واکسن به آن ها داده شد.

واکسن کوبرکت و پاستور دو واکسنی هستند که اجازه تولید انبوه را گرفته اند.

وی افزود: آن چهار، پنج شرکت تولیدکننده واکسن مثل نورا، فخرا و .

هنوز در فاز اول مطالعه انسانی و فاز آزمایشی هستند و هنوز اجازه تولید ندارند که بخواهند نیاز ما را تامین کنند، اما از آن طرف واکسن کوبرکت که اجازه تولید گرفته حداکثر اکنون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مجلس: 120 میلیون دز واکسن نیاز داریم

نماینده مجلس: 120 میلیون دز واکسن نیاز داریم