مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 08:502021-07-07پزشكي

موهای خاکستری با رفع استرس رنگ طبیعی خود را باز می یابند


یکی از عوامل خاکستری شدن رنگ مو، استرس است که اگر رفع شود، احتمال بازگشت مو به رنگ طبیعی خود بسیار است.

- جی پلاس ، افسانه ها می گویند که مو های ماری آنتوانت، ملکه فرانسه درست یک شب قبل از گردن زدن او در جریان انقلاب این کشور در سال 1791 میلادی به ناگهان خاکستری شد.

گرچه صحت این داستان تایید نشده، اما تحقیقات انجام شده در کالج پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا در آمریکا نشان داد که ارتباط نزدیکی میان استرس و سفید شدن مو وجود دارد.

محققان نه تنها دریافتند که استرس می تواند خاکستری شدن مو ها را تسریع کند، بلکه در کمال شگفتی به شواهدی دست یافتند که نشان داد وقتی استرس از بین می رود نیز برخی تار های مو می توانند بار دیگر رنگ طبیعی خود را بازیابند.

این نتیجه از آن رو باعث شگفتی بود که مطالعات پیش از این روی موش ها، نشان داده بود مو های خاکستری ناشی از استرس برای همیشه خاکستری باقی خواهند ماند.

گزارش نتایج این تحقیقات در 22 ژوئن در نشریه علمی eLife به قلم مارتین پیکارد، پژوهشگر ارشد و دانشیار پزشکی رفتاری در کالج پزشکان و جراحان واگلوس منتشر شده است.

او در این گزارش می نویسد: شناخت سازوکار هایی که باعث می شود مو های سفید قدیمی دوباره رنگ طبیعی خود را بازیابند، می تواند سرنخ های جدیدی را درباره قابلیت انعطاف پذیری پیری در انسان و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موهای خاکستری با رفع استرس رنگ طبیعی خود را باز می یابند

موهای خاکستری با رفع استرس رنگ طبیعی خود را باز می یابند