مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 08:152021-07-07اجتماعي

خانه تاریخی احمدنژاد جزین بجستان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خانه تاریخی احمدنژاد در شهرستان بجستان به شماره 33039 و به تاریخ 2 تیرماه 1399 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی گفت: خانه احمدنژاد شهرستان بجستان، بخش مرکزی، دهستان جزین، روستای جزین (23 کیلومتری جنوب-غرب بجستان) و در ضلع شمال-غربی روستا قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: خانه احمدنژاد در یکی از محلات کوچک ولی با اهمیت از نظر پایگاه اجتماعی – اقتصادی در محدوده بافت قدیم جزین قرار دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به ساختار و بررسی های میدانی و مقایسه تطبیقی با سایر خانه های تاریخی این روستا، می توان قدمت خانه احمدنژاد را به دوره اواخر قاجاری – پهلوی اول نسبت داد که در شمار خانه های اعیانی جزین  محسوب می شد وجه تسمیه این خانه نیز برگرفته از اسم آخرین مالک آن یعنی آقای احمدنژاد است.

موسوی با بیان اینکه خانه احمدنژاد در پهنه غربی روستا و در داخل بافت روستا قرار دارد، تصریح کرد: فرم کلی پلان این بنا مستطیل شکل است و رون معماری آن به صورت شمال غربی – جنوب شرقی است و از دو طرف به فضای بیرون و دو طرف دیگر به بافت روستا مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی احمدنژاد جزین بجستان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

خانه تاریخی احمدنژاد جزین بجستان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد