مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 05:402021-07-07اقتصادي

اعتبارات کافی برای حوزه آموزش دامداران نداریم


یک محقق علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اعتبارات کافی برای حوزه آموزش دامداران نداریم.

- دکتر علمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که در این مرکز بر روی دام انجام شده موضوع زنجیره تولید گوشت قرمز در دامداری ها است، اظهارکرد: در حال حاضر ضریب تبدیل خوراک به تولید گوشت قرمز میانگین عدد 10.

5 تا 11.

5 کیلوگرم است که با کارهای انجام شده در این مرکز این عدد در میان جمعیت دامی عشایر استان به 5.

5 تا 6 کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد از هزینه های جاری یک دامدار مربوط به خوراک آن است، افزود: در واقع این موضوع با مدیریت پرورش و فرموله کردن جیره غذایی به بهره وری بالا و حتی چندقلوزایی خواهیم رسید.

علمی ادامه داد: از مشکلاتی که دامدارها همیشه بیان می کنند این است که می گویند دامداری ها اقتصادی نیستند، نهاده نداریم و تلفات بالا است اما این مرکز با انجام روش های بهبود مدیریت تبدیل خوراک به گوشت قرمز، بهره وری در تولید گوشت را افزایش، طول مدت پرواربندی،د طول مدت شیر خوراک بره و درصد تلفات را کاهش داد.

وی اظهارکرد: اقدامی که مرکز تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی برای رسیدن به اهداف مذکور انجام داده آموزش و ترویج دامداران و فرمولاسیون جیره غذایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات کافی برای حوزه آموزش دامداران نداریم

اعتبارات کافی برای حوزه آموزش دامداران نداریم