مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 04:052021-07-07بين الملل

آمریکا حزب کمونیست چین را بابت قاچاق انسان محکوم کرد


وزارت خارجه آمریکا نام چین را در فهرست کوچکی از کشورها قرار داد که دولت هایشان در سیاست یا الگوی قاچاق انسان و نقض حقوق بشر دست دارند و به ویژه به رفتار با اویغورها و دیگر اقلیت ها اشاره کرد.

- وزارت خارجه آمریکا نام چین را در فهرست کوچکی از کشورها قرار داد که دولت هایشان در "سیاست یا الگوی" قاچاق انسان و نقض حقوق بشر دست دارند و به ویژه به رفتار با اویغورها و دیگر اقلیت ها اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته واشنگتن اگزماینر در این گزارش آمده است که دولت چین در چهار سال گذشته اقدام به بازداشت گسترده و اجرای کمپین سیاسی تلقین علیه مسلمانان اویغور و دیگر گروه های اقلیت قومی و مذهبی در سین کیانگ کرده است.

این گزارش مدعی شد: صداهای شجاع بازمانده ها، اعضای خانواده آنها در خارج، محققان و گروه های فعال بین المللی به طور جامع استفاده تبعیض آمیز جمهوری خلق چین از فناوری های جاسوسی و نسبت ناروا دادن و اتهامات کیفری برای ربایش و بازداشت بیش از یک میلیون مسلمان شامل اویغورها، قومیت هوی، قومیت قزاق، قومیت قرقیز، قومیت تاجیک و قومیت ازبک را ثبت کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا گفت: بازداشت در این کمپ ها با هدف حذف هویت های قومی و مذهبی به بهانه آموزش حرفه ای انجام می شود و کار اجباری، تاکتیک اصلی مورد استفاده برای این سرکوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا حزب کمونیست چین را بابت قاچاق انسان محکوم کرد

آمریکا حزب کمونیست چین را بابت قاچاق انسان محکوم کرد