مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 04:052021-07-07حوادث

ازدواج دختران کم سن برای فرار از فلاکت


بسیاری از دختران حاشیه نشین پس از پایان عمر کارشان در خیابان، درست زمانی که عمر این نهاد شغلی یعنی «کودک کار» برای آنها به سر می آید، باید جذب نهاد خانواده شده و تن به ازدواج دهند، - بسیاری از دختران حاشیه نشین پس از پایان عمر کارشان در خیابان، درست زمانی که عمر این نهاد شغلی یعنی کودک کار برای آنها به سر می آید، باید جذب نهاد خانواده شده و تن به ازدواج دهند، چرا که از چرخه تولید در خانواده خود خارج و وارد چرخه مصرف شده اند.

ازدواج دختران کم سن و سال یک پرش خطرناک از کودکی به جوانی است، پرشی که می تواند بدجور دست و پا و البته بال پرواز این پرندگان کوچک را بشکند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کودکانی که باید دوران خوش کودکی خود را با همسالان و دوستان سپری کنند، اما ناگهان به مرحله خانه داری و مادر شدن گام می گذارند و با توجه به اینکه مهارت های زندگی در چنین مواردی به درستی هنوز شکل نگرفته خلاء این مهارت ها منجر به طلاق های زودرس می شود.

کودک همسری یکی از آسیب هاست که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان به علت فقر اقتصادی، فرهنگی، اعتیاد، موضوعات قومی و قبیله ای و مهاجرت شکل می گیرد.

کارشناسان معتقدند کودک همسری نوعی کودک آزاری است زیرا عوارضی که به سبب ازدواج زودهنگام بر کودک وارد می شود جبران ناپذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج دختران کم سن برای فرار از فلاکت

ازدواج دختران کم سن برای فرار از فلاکت