مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 20:002021-07-06پزشكي

ترکیبات بیواکتیو موجود در جلبک به مهار کروناویروس کمک می کند


محققان پی بردند ترکیبات بیواکتیو موجود در ریزجلبک ها در مقابله با کروناویروس موثر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیکال نیوز، مطالعه جدید محققان ایتالیایی از دانشگاه کامپانیا نشان داده است که مواد مختلف فعال کننده در ریزجلبک ها مانند لکتین ها، پلی ساکاریدها، فلاونوییدها، پلی فنول ها، پپتیدها و رنگدانه ها می توانند کروناویروس را مهار کرده و در برنامه های درمانی استفاده شوند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که مصرف مکمل های غذایی حاوی ریزجلبک هایی مانند اسپیرولینا یا کلرلا یا حتی رنگدانه های ریزجلبکی یا ترکیباتی مانند آستاگزانتین، کاراگینان و کیتوزان می تواند در برابر کروناویروس مفید باشند.

تاکنون، بیماری همه گیر کووید 19 بیش از 185 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده و در طی 18 ماه گذشته تقریباً 4 میلیون نفر را کشته است.

علیرغم ظهور واکسن های مختلف کووید 19، کروناویروس دانشمندان را گیج کرده است زیرا در حال تکامل بوده و انواع قوی تری را ایجاد می کند که حتی می تواند از تمام اشکال ایمنی بدن فرار کند.

از اینرو محققان به دنبال داروهای ضد ویروس مؤثر و بی خطر هستند.

در حال حاضر، واکسن ها به وسیله اصلی مدیریت پاندمی در سرتاسر جهان تبدیل شده اند، اما در صورت ظهور انواع جدید فوق العاده قوی، ممکن است در پایان یک شکست کامل باشند، که به نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیبات بیواکتیو موجود در جلبک به مهار کروناویروس کمک می کند

ترکیبات بیواکتیو موجود در جلبک به مهار کروناویروس کمک می کند