مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 08:252021-07-06اقتصادي

سرمازدگی منجر به خسارت 18 میلیارد و 427 میلیونی به باغات شد


معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برآورد میزان خسارت وارد شده به بخش زراعی و باغی 18 میلیارد و 427 میلیون ریال است که در سطح 45 هزار و 776 هکتاری بوده است.

- حسین بهرامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به استقرار توده هوای سرد در اسفند و فرودین ماه سال زراعی جاری، گفت: این امر باعث وارد شدن خسارت سرمازدگی زیادی به بخش کشاورزی شده که بیشترین خسارت به باغات شهرستان سامان بوده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: گرم شدن دمای هوا از انتهای بهمن ماه زمینه را برای باز شدن زودهنگام شکوفه های درختان میوه فراهم کرد.

وی اظهار داشت: مواجه شدن شکوفه های درختان با افت شدید دمای هوا باعث بروز خسارات و سرمازدگی شدید در باغات و کاهش عملکرد باغات مثمر در استان شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: باغداران می بایست جهت کاهش سرمازدگی باید از نژادهای درختان دیرگل استفاده کنند و به منظور جبران خسارات وارد شده نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان، عنوان کرد: برآورد میزان خسارت وارد شده به بخش زراعی و باغی 18 میلیارد و 427 میلیون ریال است که در سطح 45 هزار و 776 هکتاری بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی منجر به خسارت 18 میلیارد و 427 میلیونی به باغات شد

سرمازدگی منجر به خسارت 18 میلیارد و 427 میلیونی به باغات شد