مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 08:152021-07-06اجتماعي

آب رهاسازی شده برای هورالعظیم کافی نیست


رهاسازی قطره چکانی یا موجی و نه پایدار و مداوم آب برای جریان زیستی کرخه و تأمین حقابه زیستی هورالعظیم کافی نیست.

- کرامت حافظی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص گزارش ها یا حتی مطالبات در مورد آب هورالعظیم متأسفانه به جریان مداوم زیستی رود کرخه و حقابه پایدار زیستی هورالعظیم توجه نمی شود.

وی افزود: هورالعظیم گنج تالاب های خاورمیانه و زیستگاه گونه های فراوان تنوع زیستی مانند انواع آبزیان و گونه های کنار آبزی هست که زندگی همه آنها وابسته به آب باکیفیت و کمیت مناسب است.

فعال زیست محیطی خوزستان تصریح کرد: متأسفانه برای تأمین آب هورالعظیم این زیستگاه پویا که در هر مترمربع آن انواع میکرو ارگانیسم ها و حیات زیست دارد، نه در مطالبه علمی و نه در گزارش دهی پیگیری نمی شود.

حافظی با اشاره به لزوم مطالبه صحیح در حوزه آب ادامه داد: مطالبه حقابه زیستی هورالعظیم یعنی آب باکیفیت و در کمیت مناسب به گونه ای که حیات تالاب و زیستمندان پویا و سرشار از طراوت باشد.

آب باید دائمی باشد وی انتقاد کرد: در مطالبات کرخه را فراموش می کنند در حالی که خود رود کرخه نیز زیستگاه و خانه گونه های مختلف حیات وحش است که از آبزیان تا انواع پرندگان و پستانداران در آب و کنار آب زیست می کنند؛ لذا آب برای رودخانه کرخه باید جریان دائم داشته و جریان زیستی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب رهاسازی شده برای هورالعظیم کافی نیست

آب رهاسازی شده برای هورالعظیم کافی نیست