مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 08:152021-07-06پزشكي

راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان


اکثر خانواده ها از دائمی بودن دندان 6 یعنی اولین دندان دائمی، اطلاعی ندارند در حالی که نباید به اشتباه این دندان کشیده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر راضیه مشکی با اشاره به راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان در خصوص زمان اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان، اظهار کرد: روییدن دندان های شیری معمولاً بین شش تا هشت ماهگی در کودکان مختلف اتفاق می افتد و باید نهایتا تا سن یک سالگی برای چکاپ آن به دندانپزشکی کودکان مراجعه شود اما نیازی نیست که بلافاصله پس از رویش دندان، برای معاینه مراجعه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وبدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی افزود: مراجعه به دندانپزشکی در این بازه زمانی به این دلیل است که باید آموزش های بهداشت دهان و دندان به والدین داده شود.

کودک نیز با محیط دندانپزشکی آشنا می شود و در مراجعات بعدی، روند درمان به صورت راحت تر پیش می رود.

راهکارهای مقابله با پوسیدگی دندان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص زمان پوسیدگی دندان کودکان و اقدامات اولیه در مواجهه با پوسیدگی، گفت: پوسیدگی نوعی از بیماری است؛ موضوعی که بین مردم رایج شده، این است که می گویند جنس دندان فلان شخص خوب نیست در حالی که در علم دندانپزشکی، این موضوع قابل قبول نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان

راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان