مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 03:452021-07-06پزشكي

پلاسما درمانی بیماران کرونا به کجا رسید؟


سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن تشریح نقش این سازمان در تهیه و آماده سازی پلاسمای بهبود یافتگانِ کووید19 جهت پلاسما درمانی موارد مجاز بیماران کرونا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت وگو با ایسنا، درباره پلاسما درمانی بیماران کووید 19 و طرح مباحثی مبنی بر خروج این روش از پروتکل درمان کرونا، با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران به عنوان تامین کننده پلاسمای بهبود یافتگان از کووید 19 بوده و افتخار دارد که از کشورهای پیشرو در جهان در تهیه این نوع از پلاسما محسوب می شود، گفت: در حال حاضر درمان دارویی خاصی و هیچ داروی شناخته شده ای برای درمان کووید 19 وجود ندارد.

البته به جز درمان های تسکینی و برخی از درمان های ضد انعقادی و استرویید که آن هم در شرایط ویژه انجام می شود.

وی افزود: باید توجه کرد که اثربخشی برخی از داروها و اقدامات درمانی به طور کلی مردود شده است، اما برخی از اقدامات درمانی و داروها هنوز در حد کارآزمایی بالینی و مجوزهای اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال در مراحل اولیه ویروسی بیماری، داروی رمدسیویر و روش تزریق پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا با تیتر بالا از جمله آن هستند.

حاجی بیگی با بیان اینکه نتایج ضد و نقیض در مطالعات انجام شده در خصوص اقدامات درمانی هنوز تایید یا رد کامل آنها را در پی ند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاسما درمانی بیماران کرونا به کجا رسید؟

پلاسما درمانی بیماران کرونا به کجا رسید؟