مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 14:202021-07-05سياسي

اختراع محققان پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی گواهی ثبت گرفت


گواهی اختراع پژوهشگران پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران با عنوان تهیه نانوالیاف هافنیم کاربید (HfC) به روش احیای پیش سازه الکتروریسی شده PVP/Hf ، - گواهی اختراع پژوهشگران پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران با عنوان "تهیه نانوالیاف هافنیم کاربید (HfC) به روش احیای پیش سازه الکتروریسی شده PVP/Hf"، از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رحیم احسانی، رییس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال های اخیر نیاز به مواد جدیدی که علاوه بر قابلیت کارکرد در اتمسفرهای اکسیدی و خورنده، توانایی تحمل دماهای بالاتر از دو هزار درجه سانتی گراد را به مدت زمان طولانی داشته باشند، در صنایع مختلف به ویژه صنعت هوافضا به شدت احساس می شود.

هافنیم کاربید (HfC) از جمله سرامیک های مهندسی دیرگدازی است که طی سال های اخیر به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی عالی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این ترکیب با نقطه ذوب 3890 درجه سانتی گراد، خاصیت دیرگدازی عالی دارد و حتی نقطه ذوب آن از ترکیبات آلیاژی دوتایی متداول نیز بالاتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع محققان پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی گواهی ثبت گرفت

اختراع محققان پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی گواهی ثبت گرفت