مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 13:252021-07-05پزشكي

مبارزه با سالک در دامغان/ اعتبارات اختصاص یافت


رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مبارزه با سالک در دامغان خبر داد و گفت: اعتبارات برای این منظور از سوی وزارت بهداشت و سازمان برنامه اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر کشور و استان به وقوع پیوست، اما با این وجود اقدامات در حوزه مبارزه و مقابله با سالک به صورت مستمر انجام شد.

وی با بیان اینکه به دلیل ترسالی سال گذشته، در تمامی استان هایی در کشور که بیماری سالک در آن مناطق شیوع داشت، بیماری شدت پیدا کرد، افزود: بیماریابی بسیار فعالی در سال 99 در خصوص سالک صورت گرفت که یکی از دلایل افزایش تعداد بیماران در این حوزه، این مهم است.

مقابله فیزیکی رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: اگر سالک کنترل نشود، گستره فیزیکی آن افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع را به عنوان زنگ خطری بسیار مهم باید جدی بگیریم.

انتقال از انسان به جونده، از جونده به پَشه و سپس مجدد توسط پُشه به انسان زنجیره چرخش در انتقال این بیماری است که باید قطع شود.

دانایی با بیان اینکه اعتبار تخصیص داده شده در خصوص مبارزه و مقابله با بیماری سالک نکته بسیار مثبتی است، ابراز کرد: اقدامات مبارزه ای و مقابله ای با بیماری سالک باید از ماه های ابتدایی سال صورت گیرد که در همین خصوص نیز اقدامات از ابتدای سال انجام شده و همچنان در دستورکار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سالک در دامغان/ اعتبارات اختصاص یافت

مبارزه با سالک در دامغان/ اعتبارات اختصاص یافت