مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 12:302021-07-05اقتصادي

دولت با توجه به سهم اندک در خودروسازی، دست از تصدی گری در این صنعت بردارد


در نشست خبری انجمن صنایع همگن و قطعه سازان خودرو استان تهران، نجفی منش از عدم توان پرداخت خودرو سازان درخصوص بدهی به قطعه سازان خبر داد.

- روز جاری نشست خبری مجازی انجمن قطعه سازان همگن استان تهران با عنوان موانع توسعه صنعت قطعات خودرو، با حضور اعضاء هیات مدیره این انجمن برگزار شد در این نشست محمدرضا نجفی منش رییس هیات مدیره این انجمن گفت: از زمان تلاش ها برای احیای برجام و برداشته شدن احتمالی تحریم ها، تماس های متعددی از سوی خودروسازان و قطعه سازان خارجی با تولیدکنندگان ایرانی گرفته شده است.

وی بیان داشت: این شرکت ها در گذشته سرمایه گذاری های متعددی در کشورمان داشته اند و ایران را بازار بزرگی برای خود می بینند، به همین دلیل مجددا به دنبال حضور در بازار کشورمان هستند.

امیرحسین جلالی تایب رییس انجمن همگن قطعه سازان خودرو استان تهران در خصوص دلیل عدم موفقیت قطعه سازان در زمینه تولید قطعات الکترونیک و های تک گفت: هم اکنون تولید قطعات الکترونیکی و های تک در دنیا تنها توسط چند تولیدکننده محدود انجام می شود اما این نمونه با وجود واردات در گمرکات کشور باقی می مانند و در این شرایط قطعه سازان قادر به خارج کردن نمونه های خارجی و یا طراحی و تولید آن ها نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت با توجه به سهم اندک در خودروسازی، دست از تصدی گری در این صنعت بردارد

دولت با توجه به سهم اندک در خودروسازی، دست از تصدی گری در این صنعت بردارد