مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 10:452021-07-05اجتماعي

حیات وحش سادول، زیستگاه بکری که نیازمند توجه است


در سالی که شاهد کم ترین بارش ها در سطح شهرستان لامرد هستیم، این زیستگاه ارزشمند چشم به مهربانی دلسوزان طبیعت و حمایت های مسؤولان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لامرد،زیستگاه سادول در رشته کوه های زاگرس  جنوبی قرار گرفته و خط مرزی میان شهرستان های لامرد و پارسیان است.

 این منطقه زیستگاه های طبیعی و با ارزش محل حیات انواع قوچ و میش می باشد که در اثر روند صنعتی شدن شهرستان لامرد و تغییرات اقیلمی به خصوص خشکسالی های اخیر و در کنار آن شکار غیرقانونی می رفت که به بخشی از خاطرات مردم این منطقه بدل گردد اما گروهی از دلسوزان طبیعت در قالب سمن های مردم نهاد با عنوان انجمن حامیان حیات وحش سادول، تلاش کردند تا آب رفته را به جوی برگرداند و جانی تازه به این حیات وحش بکر ببخشند.

حیات وحش سادول با برخورداری از گونه های مختلف و حتی نادر حیوانات و پرندگان،نیازمند توجه بیشتر مسوولان و همکاری فراگیر مردم است خوشبختانه امروز تلاش های انجمن حامیان حیات وحش سادول تا حدود زیادی ثمر داده است و سیر از بین رفتن زیستگاه سادول متوقف گردید و حتی بسیاری از گونه های جانوری که مهاجرت کرده بودند به زیستگاه های اصلی خود بازگشتند و شروع به زاد و بلد کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات وحش سادول، زیستگاه بکری که نیازمند توجه است

حیات وحش سادول، زیستگاه بکری که نیازمند توجه است