مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 09:002021-07-05اقتصادي

تجاری سازی گیاهان دارویی باراه اندازی واحدهای فراوری میسر می شود


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی واحدهای فراوری گیاهان دارویی، می تواند به توسعه کشت گیاهان دارویی، تولید فرآوری و تجاری سازی حوزه گیاهان دارویی در استان کمک کند.

- ، حسین کلانتری ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی یاسوج افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی ظرفیت های بسیاری دارد و حتی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی نیز می تواند، تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری 25 تا 30 واحد صنعتی راکد، به چرخه تولید بازگردانده می شوند، گفت: در سال گذشته 35 واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید برگردانده شدند.

استاندار افزود: واحد صنعتی فراوری گیاهان دارویی نیز در استان در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و فاز نخست این واحد تولیدی آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: ماشین آلات این طرح فراوری گیاهان دارویی در استان خریداری شده و این واحد صنعتی در کمتر از 10 ماه، آماده بهره برداری است.

کلانتری افزود: با بهره برداری از این طرح فرآوری، برای 150 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیر مستقیم تا یک ماه آینده، شغل ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: یکی از ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی است که باید زنجیره تولید در این زمینه کامل باشد و نمونه آن، این واحد صنعتی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجاری سازی گیاهان دارویی باراه اندازی واحدهای فراوری میسر می شود

تجاری سازی گیاهان دارویی باراه اندازی واحدهای فراوری میسر می شود