مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 06:552021-07-05پزشكي

کاهش کشت سبزی آلوده به فاضلاب در همدان/ نگرانی از کشت سیب زمینی با آب آلوده


کارشناس بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه کشت سبزی های آلوده در همدان کاهش یافته است گفت: متاسفانه آمار کشت سیب زمینی در این زمینه به شدت بالا رفته است.

- مهدی خدابخشی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در راستای اجرای برنامه سلامت و امنیت غذایی و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری های منتقله از آب و غذا بازدیدهایی از سطح مزارع استان انجام می شود اظهار کرد: جلوگیری از آبیاری سبزیجات با فاضلاب مورد توجه ماست و مرتب بازدیدهایی انجام می شود .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاع دقیقی نسبت به زیر کشت سبزی با فاضلاب در همدان وجود ندارد گفت: اوایل خردادماه طی بازدیدهای بازرسان بهداشت و اخطارهایی که به کشاورزان داده شده بود، ظاهرا سبزی های آلوده جمع آوری شده و با فاضلاب نیز آبیاری نمی شود.

کارشناس بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید به اینکه طبق بازدیدهای صورت گرفته در حال حاضر سبزی آبیاری شده با فاضلاب وجود ندارد افزود: اویل خردادماه چند مورد مشاهده و اخطارهایی به سبزیکاران داده شد و قرار شد اگر مجدد در این زمینه اقدامی کنند مزارع شخم شود.

وی با بیان اینکه در این مدت تعدادی از سبزیکاران سبزی های خود را جمع کردند و نچیدند و عده ای هم منابع آب سالمی دارند و از آن آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کشت سبزی آلوده به فاضلاب در همدان/ نگرانی از کشت سیب زمینی با آب آلوده

کاهش کشت سبزی آلوده به فاضلاب در همدان/ نگرانی از کشت سیب زمینی با آب آلوده