مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 03:152021-07-04پزشكي

بومی سازی دستگاه انعطاف ناپذیر برای جراحی های کم تهاجمی


گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور با همکاری پژوهشگران دانشگاهی و پزشکان موفق به طراحی و ساخت دستگاه درون بین جراحی برای کاهش جراحات عمل جراحی شده و به گفته آنها این دستگاه در حال انجام آزمون و اخذ تاییدیه از مراکز درمانی و متخصصین کشور است.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور با همکاری پژوهشگران دانشگاهی و پزشکان موفق به طراحی و ساخت دستگاه درون بین جراحی برای کاهش جراحات عمل جراحی شده و به گفته آنها این دستگاه در حال انجام آزمون و اخذ تاییدیه از مراکز درمانی و متخصصین کشور است.

سید اویس درگاهی، مدیر عامل یکی از شرکت های فناور در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه پزشکی امروزه به سمت جراحی های کم تهاجمی و کاهش جراحات در حال حرکت است، گفت: از این رو در سال های اخیر طراحی و ساخت ابزارهای جراحی نیز به این سو در حرکت بوده و در این شرکت نیز اقدام به مطالعاتی در این حوزه کردیم.

وی طراحی و ساخت دستگاه لنز اندوسکوپی (Medical endoscope rigid) را از دستاوردهای جدید این شرکت در زمینه جراحی کم تهاجمی دانست و اظهار کرد: از این دستگاه جهت جراحی های کم تهاجمی (Minimally invasive procedures) می توان بهره برد.

درگاهی با اشاره به جزییات این دستگاه، خاطر نشان کرد: این دستگاه یک درون بین است که جراحان در حین عمل جراحی از آن بهره می برند و از آنجایی که کمبود ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی دستگاه انعطاف ناپذیر برای جراحی های کم تهاجمی

بومی سازی دستگاه انعطاف ناپذیر برای جراحی های کم تهاجمی