مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 02:352021-07-04بين الملل

چرایی سکوت و سکون در مذاکرات وین


مناقشه ایران و آژانس بر سر تمدید شدن همکاری های فراپادمانی و تاثیر آن بر مذاکرات وین، می تواند ایجادکننده رویکردی جدید با تلاطم های جدید باشد، - یک استاد دانشگاه گفت: مناقشه ایران و آژانس بر سر تمدید شدن همکاری های فراپادمانی و تاثیر آن بر مذاکرات وین، می تواند ایجادکننده رویکردی جدید با تلاطم های جدید باشد، اما این کنش و واکنش های متقابل امر تازه ای نیست که بتواند هر یک از طرف ها به ویژه ایران و آمریکا را غافلگیر کند.

مهدی مطهرنیا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به عدم تمدید همکاری ایران و آژانس در چارچوب همکاری های فراپادمانی اظهار کرد: پرونده هسته ای ایران دلالت انضمامی بر پرونده ای است که عینیت عملیاتی دارد.

پرونده هسته ای ایران دلالت ضمنی بر پرونده های متفاوت به ویژه پرونده رابطه ایران و آمریکا دارد که پس از انقلاب اسلامی در مساله سفارت آمریکا در ایران ایجاد شد.

اکنون این سکوت و ساکن بودن در مذاکرات هسته ای وین محصول یک جریان معنادار در ارتباط با طرح گسترده تر مسایل مربوط به ایران و آمریکاست.

از این رو باید این سکون را ناشی از یک متغییر اصلی یعنی گسترش پرونده هسته ای به پرونده های دیگر و از طرفی گسترش مسایل مربوط به رابطه ایران و آمریکا با توجه به تغییر و تحولات دولت در واشنگتن و دولت جدید در ایران دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی سکوت و سکون در مذاکرات وین

چرایی سکوت و سکون در مذاکرات وین