مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 12:352021-07-04اقتصادي

رشد 34 درصدی مرگ و میر در اردبیل


مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در سه ماهه اول امسال 34 درصد افزایش فوتی ها را در استان اردبیل شاهد هستیم.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در سه ماهه اول امسال 34 درصد افزایش فوتی ها را در استان اردبیل شاهد هستیم.

شهرام رسولی 13 تیر در نشست کمیته های ستاد جمعیت استان اردبیل اظهار کرد: در سه ماهه امسال در کنار افزایش میزان مرگ و میر به دلیل کرونا و برخی از عوامل دیگر، ما با کاهش جمعیت زاد و ولد روبه رو بودیم به طوری که میزان تولد در سه ماهه امسال 9.

99 درصد کاهش نشان می دهد.

وی به وضعیت نامطلوب فرزندآوری در سطح استان اشاره کرد و گفت: نرخ باروری در این استان به کمتر از 56 صدم درصد رسیده و در وضعیت موجود ما شرایط ناخوشایندی را در افزایش جمعیت استان نظاره گر می باشیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به میل و رغبت خانواده ها برای کمک به پدیده تک فرزندی اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی ترین عوامل کاهش فرزندآوری در سطح ملی و استان وضعیت اقتصادی است که بسیاری از خانواده ها گرفتاری های متعددی در این زمینه داشته و به همین خاطر به تک فرزندی و نهایتا تولد دو فرزند بسنده کردند.

رسولی تصریح کرد: در کنار عوامل متعدد باید نهادهای متولی به ویژه علوم پزشکی و مجموعه های بیمه ای و درمانی به بهبود شرایط فرزندآوری در زوجین توجه کنند چرا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 34 درصدی مرگ و میر در اردبیل

رشد 34 درصدی مرگ و میر در اردبیل