مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 12:352021-07-04اقتصادي

آب در بجنورد پشت سد سیلاب و گرمای کم سابقه ماند


مدیر آبفای شهرستان بجنورد از اختلال آبرسانی در این شهر خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر آبفای شهرستان بجنورد از اختلال آبرسانی در این شهر خبر داد.

منصور درتومی با اشاره به اینکه بیش از 60درصد از آب مورد نیاز شهروندان از سد شیرین دره تامین آب می شود، گفت: در شهر بجنورد در هر ثانیه، 750 لیتر آب مورد نیاز شهروندان است که 450 لیتر از آن از محل سد تامین می شود اما به علت ورود سیلاب به سد شیرین دره، فقط امکان برداشت 300 لیتر آب بر ثانیه از قسمت فوقانی آبگیر سد که در سال گذشته به بهره برداری رسید، را داریم که این میزان نیز کفاف نیاز مصرفی شهروندان را نمی دهد.

وی افزود: همچنین به علت قطعی برق چاه های رزرو در مناطق کلاته نقی و ارکان که مابقی آب شرب مورد نیاز شهروندان که 300 لیتر می باشد را نیز از دست دادیم.

درتومی با بیان اینکه افزایش مصرف در شهر بجنورد 40درصد افزایش یافته است، گفت: علاوه بر شرایط خاص مقابله با کرونا، افزایش کم سابقه دما نیز مزید برعلت بوده است، بطوریکه در هفته جاری مصارف شهروندان از 650 لیتر مصرف در هر ثانیه بیش از 1000لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

وی در پایان با اشاره بر اینکه تداوم افزایش دما را در طی روزهای آتی خواهیم داشت و پر شدن دوباره مخازن ذخیره آب زمانبر است، از شهروندان درخواست نمود تا مدیریت مصرف آب شرب را سرلوحه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب در بجنورد پشت سد سیلاب و گرمای کم سابقه ماند

آب در بجنورد پشت سد سیلاب و گرمای کم سابقه ماند